Ćwiczenie Mindfullness Flower Power

Niespodziewanie nadeszła wiosna? i cały świat już kwitnie. ?
Dla większości z nas życie to wyścig. ?? Jednak niespodziewanie zmuszono nas nie tylko do zwolnienia tempa, ale bardzo często do całkowitego zatrzymania i nie mamy jak cieszyć się otaczającym nas pięknem przyrody. Dla wielu osób wszechobecna niepewność i izolacja są bardziej stresujące, niż typowy dzień w pracy.

Polecam Wam serdecznie ćwiczenie z elementami treningu mindfullness. Dziś pomoże Wam zmniejszyć niepokój, stres, a w przyszłości być może mądrzej gospodarować czasem i mieć okazję docenić budzące się do życia piękno??

Niekiedy potrzebujemy bodźca, który pozwoli nam zwolnić. Tak działa to ćwiczenie – wizualizacja przypominajka, żeby od czasu do czasu zrobić sobie przerwę.

1. Usiądź w wygodnym fotelu na mniej więcej 2 minuty. Zamknij oczy i wyobraź sobie pole kwiatów. Zwróć uwagę na ich ciepłą barwę, delikatny kształt, na to jak błyszczą w słońcu. Naprawdę skup na nich całą uwagę. Spokojnie, miarowo oddychaj. Nie śpiesz się. Kwiaty Ci nie uciekną!

2. Zanim otworzysz oczy zapamiętaj dobrze ten widok. Uświadom sobie, że te kwiaty mają Ci przypominać, żeby trochę zwolnić, rozluźnić się i odprężyć. Przywołaj w wyobraźni ten obraz za każdym razem, gdy zaczynasz się niepotrzebnie śpieszyć.

Kiedy to robić? ?

Postaraj się, aby ta krótka przerwa stała się częścią Twojej porannej rutyny! Przecież nie trwa dłużej, niż umycie zębów!
Jak często? ?

Tak często jak chcesz! Im częściej będziesz ćwiczyć, tym lepiej zadziała. Jako dodatkowy impuls możesz postawić sobie na biurku bukiet kwiatów i robić je zawsze przez lub po stresującym spotkaniem w biurze.

Jeśli szukasz więcej inspiracji dotyczących wizualizacji zajrzyj polecam książkę Arlene K.Unger „Spokój”

A Ty? Jak radzisz sobie ze stresem?

Autor wpisu:
pozostałe wpisy

Czym jest arteterapia sensoryczno-motoryczna©?

To autorska metoda usprawniająca, która bazuje na holistycznym (całościowym), a jednocześnie indywidualnym podejściu do dziecka. Skupia się na tym, że każde dziecko jest inne, ma inne potrzeby, inny charakter orazDowiedz się wiecej

2020-10-28

Terapia ręki dziecka – co warto o niej wiedzieć?

Zmysł dotyku jest wykorzystywany do wspierania rozwoju mowy dziecka (dostarczanie dużej ilości bodźców zmysłowych). Najwięcej receptorów dotykowych znajduje się na opuszkach palców, w skórze warg i na czubku języka, dlategoDowiedz się wiecej

2020-10-21

Korzyści czytania dziecku

„Czytanie jest to odnajdywanie własnych bogactw i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów”. Jarosław Iwaszkiewicz Każde zdrowe dziecko przychodzi na świat z niezwykłym potencjałem, jeśli dziecku nic nie przeszkadza wDowiedz się wiecej

2020-09-15